Darbas ir asmeninės problemos
Taigi kaip susidoroti su darbuotojų problemomis, nepasirodant abejingu ir per daug į tai neįsiveliant? Pirmiausia svarbu nustatyti, ar tos problemos asmeniškos, ar susijusios su darbu.
Kokia problema?
Jeigu problematiškas darbuotojas kankina Jus savo asmeninėmis bėdomis, aišku, nelabai galėsite jas išspręsti. Tylus išklausymas galėtų padėti jam nuleisti garą ir trumpam atsikratyti įtampos, bet, deja, Jūs neprivalote vėl ir vėl siūlyti savo peties išsiverkimui. Netgi galite duoti kelis asmeniškus patarimus, kaip suvaldyti neigiamas emocijas, o problemas tas žmogus turės išspręsti savarankiškai.
Kai kalba eina apie asmenines problemas, taip pat svarbu neužmiršti, kad guodėjas, t.y. Jūs, visgi esate atsakingi už savo kompanijos veidą. Yra labai didelis skirtumas, kaip galite save pateikti: a) Jūsų firmai ne vis vien savų darbuotojų problemos; b) darbuotojas nusipelno ypatingo dėmesio, nes turi problemų.
Pavyzdžiui, kartais būna tokių atvejų, kai tikrai reikėtų darbuotoją išleisti iš darbo, kad jis galėtų atsikvėpti ar susitvarkyti itin svarbius reikalus. Tačiau jeigu darbuotojas nuolatos turi kažkokių asmeninių problemų ir nėra gydomas psichologo, tai gali būti, kad jis tiesiog taikosi nusiplauti nuo darbo. Vietoj to, kad tokį darbuotoją paleistumėte namo, išsiaiškinkite, kaip jis planuoja susidoroti su stresu namuose, ko reikia, kad jis galėtų efektyviai ir greitai išspręsti savo problemas.
Jeigu problemos visgi darbinės, reikia atlikti neoficialų tyrimą. Būtinai klauskite pačio darbuotojo, kokių žinių ar priemonių jam reikėtų, kad galėtų susitvarkyti su iškilusiais nesklandumais. Kartais gerai atsitraukti ir pažvelgti į situaciją iš šalies. Jeigu, pavyzdžiui, išgirstate nusiskundimų dėl vieno iš vadybininkų, tai laikas patikrinti jo kompetenciją; jeigu gaunate skundų dėl kelių vadybininkų darbo, reikia pergalvoti darbo organizavimą.
Ar žmonės, kurie buvo parinkti šioms pareigoms turi pakankamai žinių ir įgūdžių? Gal juos paskyrė šioms pareigoms dėl puikių profesinių įgūdžių, bet jiems trūksta vadovavimo ir komunikacijos patyrimo? Gal vadovai šiems darbuotojams skiria daugiau užduočių nei jie gali susidoroti? Išnagrinėkite visus šiuos klausimus ir pamatysite, kaip užkirsite kelią tam, kad maži nesklandumai virstų didelėmis problemomis.
Trys strategijos, kurias būtina įsisavinti
Verslo pasaulio dugne dažnai atrodo, kad didesnę problemą sudaro vadovų abejingumas darbuotojų rūpesčiams nei patys darbuotojų rūpesčiai. Tačiau labai dažnai personalo specialistai patys prisidaro problemų, bandydami susidoroti su visų aplinkinių kolegų vargais, netgi jei tai ne jų kompetencija.
Be to, atsitinka taip, kad specialistui tenka kankintis su problematiškaisiais ir tuo tarpu dėmesio visai neskiriama geriems darbuotojams, kas galėtų labai padidinti firmos veiklos sėkmę. Jeigu pajuntate, kad 80 procentų savo laiko sugaištate su nevykusiais darbuotojais, imkite taikyti šias tris strategijas:
Atsispirkite. Nesvarbu, kaip tai bus sunku, atsispirkite pagundai duoti patarimus, kai darbuotojas kreipiasi į Jus su asmeninėmis problemomis. Paklauskite, kokių jie turi minčių, kaip išspręsti šią problemą, ką jie išbandė, ko jiems trūksta. Jeigu turite išspręsti kolegų ginčą, liepkite jiems abiems ateiti sugalvojus nors keletą problemos sprendimo būdų. Jeigu įmanoma, reiktų, kad šiame susitikime dalyvautų ir firmos vadovas, kuris galbūt irgi turės pasiūlymų.
Raskite pagalbos būdų. Būkite kūrybingi, išnaudodami visus įmanomus problemų sprendimo variantus. Nuolatos skatinkite darbuotojus ir firmos vadovus domėtis šiomis problemomis teoriškai, o problemos sprendimą pateikite kaip iššūkį, kaip galvosūkį. Tai lygiai toks pat svarbus darbas kaip ir kiti. Tokių dalykų išmanymas privalomas kiekvienam vadovui, todėl apie tai informuokite visus darbuotojus, nes anksčiau ar vėliau jie norės pakilti karjeros laiptais.
Kalbėkite. Padrąsinkite nuolatinių problemų turinčius darbuotojus ieškotis profesionalios pagalbos. Psichologo pagalba kolektyvo nariams gali labai teigiamai paveikti visų santykius tai pajusite tiek Jūs, tiek vadovai. Pasikalbėkite su specialistai ir susižinokite, kokios pagalbos galėtų reikėti individualios terapijos, streso valdymo įgūdžių ir pn. Yra kompanijų, kuriuos užsiima profesionalia pagalba kolektyvui dirba tiek su vadovais, tiek su darbuotojais. Išbandykite tai.
Kuo daugiau problemos sprendimo galimybių turės Jūsų darbuotojai, kuo mažiau asmeniškumų bus darbe, tuo tik lengviau bus Jums. Mažiau laiko sugaišite kolegų rūpesčiams. O Jūsų reputacija bus puiki visi žinos, kad galite pasimetusius nukreipti teisinga linkme, pašalinti kliūtis iš jų kelio. Žinoma, kartais būna tokių atvejų, kad įprastų priemonių neužtenka. Svarbu atskirti, kada iš tikrųjų girdite pagalbos šauksmą ir atsiliepti į jį.
DELFI.lt