Patikrinti būdai siekti karjeros
Jūsų tikslas - lipti aukštyn išsvajotais karjeros laiptais, pakeliui renkant vadovų pagyras ir ignoruojant kolegų pavydą? Tuomet šis straipsnis – kaip tik jums. Bet atminkite, kad jums teks nuolat įrodinėti, jog esate ne tuščia vieta, o protingas, darbštus, ir besąlygiškai profesionalus darbuotojas, rašoma stylemania.ru.
Gražus žodis – ne žvirblis
Atvirai padlaižiauti vadovui niekas nerekomenduoja. Aplink jį ir taip sukasi gausybė žmonių, kurie kairėn ir dešinėn barsto jam komplimentus ne laiku ir ne vietoje. Visgi jūsų viršininkas nėra kvailys ir vargu ar teigiamai įvertins atvirą garbinimą. Bet štai draugiškas pagyrimas ir laiku pasakytas komplimentas visuomet atliks savo darbą.
Pamirškite skundus
Jei jums kyla sunkumų bendraujant su kolektyvu, pasistenkite šias problemas išspręsti savarankiškai, neieškodami vadovo paramos. Vargu ar jam norėsis spręsti smulkius ginčus, atvirai demonstruoti palankumą jums. Ir netgi jei labai labai norisi pridergti kolegai už apykaklės – nesiskųskite juo.
Ar jūs kada nors matėte, kad taip besielgiantys žmonės pasiektų ko nors, kas būtų verta dėmesio? Skundikų niekas nemėgsta, todėl geriau savo darbais įrodykite, kad jūsų oponentas buvo neteisus, juolab kad konfliktai darbo aplinkoje turi kilti išskirtinai tik dėl produktyvumo, o tai reiškia, kad galėsite įrodyti savo pranašumą.
Neerzinkite viršininko
Neerzinkite viršininko ir nesierzinkite dėl jo elgesio. Jei jis jums kuo nors neįtiko, tarkime, pasakė ką nors nemandagaus ar tinkamai neįvertino jūsų nuopelnų, neverta išreikšti savo nepasitenkinimo nei pasipiktinimo kupinu laišku, nei pykčio sklidina žodžių tirada.
Pretenzijas visada galima išreikšti ir mandagiai, jei jau reikalas taip prispaudė. Tiesiog būkite atsargesnis, nes nesusilaikius galima pasakyti tai, ko vėliau teks gailėtis. Tuo pačiu parodysite, kad mokate valdyti emocijas ir esate atsparus stresui. O šią savybę vertina dauguma darbdavių.
Žinokite kolegų vardus
Būtina prisiminti esminius dalykus apie vadovą – tikriausiai tai suprantama visiems. Taip pat pasistenkite įsiminti jo svečių, savo kolegų vardus. Visuomet malonu kai į jus kreipiamasi vardu, o ne sakant tik „jaunuoli“ arba „pone“.
Būkite darbštus
Kai vadovas pateikia jums naują užduotį, kurią atliekant būtinas ir jūsų dalyvavimas, neverta iškart pulti aiškintis, kad tai – ne jūsų reikalas. Gali būti, kad jis atkreipė į jus dėmesį ir jis patikėjo jums išspręsti rimtą problemą. Tai – puiki galimybė jums pakelti savo kvalifikaciją, parodyti savo žinias ir gebėjimus.
Imkitės iniciatyvos
Vadovybė iniciatyvos ne visada imasi pirma – greičiau, jie laukia įdomių savo darbuotojų pasiūlymų. Vadovai ir yra tam, kad stebėtų darbuotojų veiklą. Todėl siūlykite savo idėjas, jų realizacijos būdus ne tik tada, kai jūsų to prašo.
Perspektyvių idėjų generatoriai visuomet būna įvertinami. Tačiau net ir genialią mintį būtina parodyti. Teikite pasiūlymu, kai tik jų atsiras. Klausimas apie tai, kad jums apskritai norisi dirbti, šiuo atveju yra netgi nederamas – juk išsirinkote visai garbingą būdą kilti karjeros laiptais naudojantis protingu bendravimu su vadovybe. Jokių padorumo ribų neperžengėte, o tai reiškia, kad esate pasiryžęs darbuotis ir siekti nustatytų tikslų.
Kilo problemų? Siūlykite sprendimus
Jei darbe susidūrėte su sunkumais, nebėkite pas viršininką klausti, kaip šias problemas spręsti. Visada turite keletą minučių pagalvoti ir suprasti ar pavyks problemas išspręsti savarankiškai. Be vadovybės įsikišimo.
Net jei ir nuspręsite, kad savarankiško sprendimo nepakaks, pasistenkite sprendimo būdų ieškoti be viršininko. Neapkraukite jo didžiuliu informacijos kiekiu iškart. Ir visai ne dėl to, kad jis nesugebėtų jos suvokti. Tiesiog jis turi savo pareigybių sąrašą, nuo kurio jūs jį savo problemomis atitraukiate.
Už kokius nuopelnus būsite įvertinti vadovybės? Tikrai ne už padlaižiavimą ir tuščiažodžiavimą, kaip jau rašėme pirmoje straipsnio dalyje. O šioje – dar keli naudingi patarimai, padėsiantys siekti karjeros.
Suklydote? Neatsiprašinėkite
Darbe atsiprašinėti už tai, kad nesugebėjote atlikti savo darbo – kvaila. Tai ne tarpasmeniniai santykiai, kuomet galima apeliuoti į pašnekovo jausmus, atsiprašyti už tai, kad jį įžeidėte. Tuo atveju atsiprašymas būtų tinkamas. Darbe situacija yra kiek kitokia, rašoma stylemania.ru.
Jūs privalėjote, bet nepadarėte. Priimkite atsakomybę, pripažinkite klaidą ir patvirtinkite, kad kitą kartą tai nepasikartos. Tuomet vadovas dėmesį atkreips ne į tai, kad suklydote, o į tai, kad galite priimti teisingas išvadas. Vėliau, žinoma, jums teks patvirtinti savo žodžius veiksmais.
Vadovui – tik tai, kas geriausia. Praneškite gerąsias naujienas
Kalbant apie vieną ar kitą žmogų mums iškyla tam tikri prisiminimai. Yra žmonių, kuriuos prisimenant atsiranda asociacijų su džiaugsmu ir juoku, o taip pat yra žmonių, kurie nuolat pranešinėjo jums blogas naujienas ir dabar kelia jums nemalonias emocijas.
Stenkitės vadovui nešti tik geras naujienas. Kiekvienas vadovas turi asistentą, kurio darbas yra informuoti apie viską, kas vyksta kontoroje. Tegu jis būna blogųjų naujienų šauklys. O jūs galite tapti šviesos spinduliuku, kuris neša tik geras ir įdomias naujienas.
Atsargiai, piktas asistentas. Nebūkite priešiški
Tik vadovo asistentas gali jums pasakyti, ar gera vadovo nuotaika, ar verta dabar bandyti pas jį užeiti pasikalbėti dėl vienokio ar kitokio dalyko. Nuo asistento iš dalies priklauso jūsų reputacija – tam jis ir yra vadovo asistentas, kad žinotų viską apie visus- ir jis gali jus pateikti vadovui teigiamoje potekstėje.
Būkite matomas, bet ne įkyrus
Aktyvus dalyvavimas pasitarimuose ir susirinkimuose visada yra pastebimas vadovų. O štai lindimas į akis su smulkmenomis, nuolatinis šmėžavimas prieš nosį ar padlaižiavimas vadovams kelia susierzinimą. Juolab kad viršininkui gali kilti mintis, jog neturite ką veikti. Tausokite jo laiką ir nervus.
Teikite pasiūlymus, veiklos koregavimo galimybes, išsakykite pritarimą ar nepritarimą, analizuokite, pateikite asmeninę nuomonę.
Būkite patikimi
Kiek įmanoma stenkitės neiti neplanuotų atostogų, ilsėtis dėl ligos, prašytis laisvadienių. Bet, tuo pačiu, jei jau susirgsite gripu, nesistenkite herojiškai jo persirgti būdami nuolat ant kojų. Nebūtų labai gerai, jei būtumėte apkaltintas viso biuro išguldymu į ligos patalą. Todėl mažesnis kiekis neatvykimo į darbą lapelių, netikėtų kelionių suteiks patikimo žmogaus reputaciją vadovo akyse.
Sunkumai – ne bėda. Nebijokite sunkių užduočių
Nebijokite pasisiūlyti, kai ieškom, kas atliks sunkią užduotį. Nusistatykite realius tikslus ir jų siekite, nežadėkite daugiau. Jei nesate tikras savo jėgomis, palūkėkite su heroizmu, nes neįvykdytas pažadas – tai dėmė reputacijoje ir visiškas fiasko.
Mažiau klausimų viršininkui
Viršininkas – taip pat žmogus, jis taip pat gali daug ko nežinoti. Nestatykite jo į nepatogią situaciją klausimais, į kuriuos ir pats galite atsakyti. Net jei jis jums atrodo akivaizdus, dešimt kartų pagalvokite ar apskritai reikia kam nors pateikti kokį nors klausimą.
Kritikuoja, reiškia...
Tarp vadovų yra ir tokių žmonių, kurie gali sukritikuoti viso kolektyvo akivaizdoje, kurie gali priversti pasirašyti prašymą atleisti iš pareigų ir gali nepasitenkinimą išreikšti taip grubiai, kad nuotaika būna sugadinama ne vienai dienai. Tačiau šiai situacijai posakis: geriausia gynyba – tai puolimas netinka.
Įdėmiai išklausykite kritiką, tvardykite emocijas. Kaip jau minėjome, pretenzijas visada galima išreikšti ir mandagiai, jei reikalas prispaudė.
Pabaigai verta pridurti, kad viena iš esminių bendravimo biure taisyklių – pagarba. Vadovai ir samdiniai – tai ne du atskiri darbuotojų būriai. Už įmonę neverta su visu kolektyvu stoti prieš vadovus. Ir atvirkščiai – su vadovu neverta stoti prieš visus pavaldinius. Pasistenkite atrasti bendrą kalbą ir su vienais, ir su kitais.
www.delfi.lt