Naujas kolektyvas: kaip tapti savu tarp svetimų?
Naujas darbas – tai ne tik naujas atlyginimas, bet ir nauji kolegos. Kodėl kai kurie jų būna ne tokie malonūs ir kaip kuo greičiau įsilieti į kolektyvą? Kaip elgtis naujokėliui – puikiai susidoroti su jam paskirtu vaidmeniu ar nuo pirmų dienų įrodinėti naujiesiems kolegoms, kad jis gali daugiau?
Herojus-meilužis, juokdarys, genijus, paskalų maišelis, maištininkas, biuro gražuolė... Kiekviename biure, kaip ir teatro trupėje, gyvuoja savas amplua sąrašas. Šis darbo kolektyvas susiklostė dar iki jums ateinant, ir vieta, kurią jums teks užimti, priklauso ne tik nuo jūsų pareigybės, bet ir nuo pačios grupės psichologinių ypatumų bei jūsų gebėjimo prie jos prisitaikyti.
Toks jau bet kokios biologinės sistemos egzistavimo dėsnis: reikiamą balansą galima palaikyti tik tuomet, kai kiekvienas užima savo nišą, rašo žurnalas „Zdorovje“.
Tapti savu tarp svetimų
Pirmoji paslaptis. Santykiai su naujaisiais kolegomis daugeliu atvejų klostosi pagal tą pirmą įspūdį, kurį padarysite per pirmąsias bendravimo minutes. Atminkite: antro šanso padaryti pirmą įspūdį neturėsite. Viskas turi reikšmės – jūsų išvaizda, veido išraiška, gestai, pirmieji ištarti žodžiai...
Būtinai iš anksto išsiaiškinkite, kaip rengiamasi jūsų naujoje darbo vietoje.
Bendrai priimto stiliaus nesilaikymas – pernelyg griežta, pabrėžtinai brangi ar, atvirkščiai, pernelyg ekscentriška apranga – gali iškart sukurti „ne tokio, kaip mes“ įspūdį. Stebėkite savo manierą, sekite mimiką – pasistenkite nesudaryti niūraus, nervingo, šiurkštaus žmogaus įspūdžio. Bet ir nepiktnaudžiaukite „karnegiška“ šypsena – čia ne Amerika, platus šypsnys be regimos priežasties vertinamas įtariai.
Antroji paslaptis. Nesitikėkite palenkti savo pusėn visų. Psichologas Herbertas Svoupas pastebėjo: „Nėra sėkmės formulės, užtat yra garantuota nesėkmės formulė – pabandykite patikti visiems“. Skirtingi žmonės vertina skirtingas savybes, ir tai, kas patrauks į jūsų pusę vieną, atstums kitą. Taigi pasistenkite elgtis natūraliai, neapsimetinėkite ir nesistenkite atrodyti geresnis. Net jei jūs esate neblogas aktorius, ilgai veidmainiauti vis tiek nepavyks – anksčiau ar vėliau pasirodys tikrasis jūsų veidas. Taigi nenustebkite, jei vėliau pasklis kalbos, kad esate apsimetėlis ir veidmainis.
Trečioji paslaptis. Elgtis natūraliai nereiškia elgtis laisvai. Būkite savimi, bet laikykitės tam tikrų rėmų. Iš pradžių daugiau žiūrėkite ir klausykite: kaip priimta elgtis naujoje vietoje, kas čia leidžiama, o kas draudžiama. Svarbiausios taisyklės – nerašytos, ir jas reikia išmokti kaip galima greičiau.
Pabandykite išsiaiškinti, kaip priimta elgtis vienas su kitu, ar tinka humoras (nepavykęs juokelis gali ilgam sugadinti jūsų reputaciją), ar leidžiami asmeniniai pokalbiai telefonu, arbatos gėrimas darbo vietoje... Bet kokiais neaiškiais atvejais vadovaukitės angliška patarle: „Romoje elkis kaip romėnas“.
Ketvirtoji paslaptis. Net jei kažkas naujame kolektyve jums atrodo keista ar neteisinga, neskubėkite kritikuoti. Galbūt, kai jau įgysite autoritetingo specialisto reputaciją, jums pavyks kažką padaryti, kad pakeistumėte aplinkybes. Tačiau pradėti nuo to neverta, kitaip būsite pramintas kritikuotoju ir skandalistu.
Penktoji paslaptis. Veikiausiai jau pirmosiomis dienomis su kolegomis prabilsite apie savo buvusią darbo vietą ir išėjimo priežastis. Pabrėžkite teigiamą patirtį, kurios įgijote buvusioje darbovietėje. Net jei darbovietės pakeitimas buvo susijęs su skandalu, neskubėkite tuo dalintis. Pirma, jūsų nesukalbamumas bylos ne jūsų naudai, antra, žmonės jaučia: jei esate greiti kritikuoti kitus, tai ir apie juos vėliau atsiliepsite neigiamai. Jumis nebus pasitikima.
Šeštoji paslaptis. Visos psichologinės rekomendacijos nublanksta prieš svarbiausią faktą: geras žmogus – ne profesija. Pasistenkite nuo pat pradžių pademonstruoti, kad jūs savo srities specialistas ir pasirengęs pateisinti visus lūkesčius. O tam reikia dalykiškai ir efektyviai dirbti. Juk to čia ir atėjote!
delfi.lt
Herojus-meilužis, juokdarys, genijus, paskalų maišelis, maištininkas, biuro gražuolė... Kiekviename biure, kaip ir teatro trupėje, gyvuoja savas amplua sąrašas. Šis darbo kolektyvas susiklostė dar iki jums ateinant, ir vieta, kurią jums teks užimti, priklauso ne tik nuo jūsų pareigybės, bet ir nuo pačios grupės psichologinių ypatumų bei jūsų gebėjimo prie jos prisitaikyti.
Toks jau bet kokios biologinės sistemos egzistavimo dėsnis: reikiamą balansą galima palaikyti tik tuomet, kai kiekvienas užima savo nišą, rašo žurnalas „Zdorovje“.
Tapti savu tarp svetimų
Pirmoji paslaptis. Santykiai su naujaisiais kolegomis daugeliu atvejų klostosi pagal tą pirmą įspūdį, kurį padarysite per pirmąsias bendravimo minutes. Atminkite: antro šanso padaryti pirmą įspūdį neturėsite. Viskas turi reikšmės – jūsų išvaizda, veido išraiška, gestai, pirmieji ištarti žodžiai...
Būtinai iš anksto išsiaiškinkite, kaip rengiamasi jūsų naujoje darbo vietoje.
Bendrai priimto stiliaus nesilaikymas – pernelyg griežta, pabrėžtinai brangi ar, atvirkščiai, pernelyg ekscentriška apranga – gali iškart sukurti „ne tokio, kaip mes“ įspūdį. Stebėkite savo manierą, sekite mimiką – pasistenkite nesudaryti niūraus, nervingo, šiurkštaus žmogaus įspūdžio. Bet ir nepiktnaudžiaukite „karnegiška“ šypsena – čia ne Amerika, platus šypsnys be regimos priežasties vertinamas įtariai.
Antroji paslaptis. Nesitikėkite palenkti savo pusėn visų. Psichologas Herbertas Svoupas pastebėjo: „Nėra sėkmės formulės, užtat yra garantuota nesėkmės formulė – pabandykite patikti visiems“. Skirtingi žmonės vertina skirtingas savybes, ir tai, kas patrauks į jūsų pusę vieną, atstums kitą. Taigi pasistenkite elgtis natūraliai, neapsimetinėkite ir nesistenkite atrodyti geresnis. Net jei jūs esate neblogas aktorius, ilgai veidmainiauti vis tiek nepavyks – anksčiau ar vėliau pasirodys tikrasis jūsų veidas. Taigi nenustebkite, jei vėliau pasklis kalbos, kad esate apsimetėlis ir veidmainis.
Trečioji paslaptis. Elgtis natūraliai nereiškia elgtis laisvai. Būkite savimi, bet laikykitės tam tikrų rėmų. Iš pradžių daugiau žiūrėkite ir klausykite: kaip priimta elgtis naujoje vietoje, kas čia leidžiama, o kas draudžiama. Svarbiausios taisyklės – nerašytos, ir jas reikia išmokti kaip galima greičiau.
Pabandykite išsiaiškinti, kaip priimta elgtis vienas su kitu, ar tinka humoras (nepavykęs juokelis gali ilgam sugadinti jūsų reputaciją), ar leidžiami asmeniniai pokalbiai telefonu, arbatos gėrimas darbo vietoje... Bet kokiais neaiškiais atvejais vadovaukitės angliška patarle: „Romoje elkis kaip romėnas“.
Ketvirtoji paslaptis. Net jei kažkas naujame kolektyve jums atrodo keista ar neteisinga, neskubėkite kritikuoti. Galbūt, kai jau įgysite autoritetingo specialisto reputaciją, jums pavyks kažką padaryti, kad pakeistumėte aplinkybes. Tačiau pradėti nuo to neverta, kitaip būsite pramintas kritikuotoju ir skandalistu.
Penktoji paslaptis. Veikiausiai jau pirmosiomis dienomis su kolegomis prabilsite apie savo buvusią darbo vietą ir išėjimo priežastis. Pabrėžkite teigiamą patirtį, kurios įgijote buvusioje darbovietėje. Net jei darbovietės pakeitimas buvo susijęs su skandalu, neskubėkite tuo dalintis. Pirma, jūsų nesukalbamumas bylos ne jūsų naudai, antra, žmonės jaučia: jei esate greiti kritikuoti kitus, tai ir apie juos vėliau atsiliepsite neigiamai. Jumis nebus pasitikima.
Šeštoji paslaptis. Visos psichologinės rekomendacijos nublanksta prieš svarbiausią faktą: geras žmogus – ne profesija. Pasistenkite nuo pat pradžių pademonstruoti, kad jūs savo srities specialistas ir pasirengęs pateisinti visus lūkesčius. O tam reikia dalykiškai ir efektyviai dirbti. Juk to čia ir atėjote!
delfi.lt
Raktinis žodis: