Darbe: ar mokate kritikuoti?
Galbūt du dalykai, kuriuos mums daryti sunkiausia – tai kritikuoti ir būti kritikuojamiems. Reikia įsigilinti į abi šio dinamiško pasikeitimo nuomonėmis puses, nes jei vertiname savo karjerą ir pavaldinių karjerą, tai kartkartėmis teks atsidurti ir vienoje, ir kitoje barikados pusėje. Šie patarimai padės padidinti kritikos efektyvumą.
Pasirinkite tinkamą laiką
Kritikuokite visada privačioje aplinkoje, rašoma seekingsuccess.com. Niekada to nedarykite, kai kritikuojamas žmogus per daug įsitempęs, kad galėtų išklausyti riziką. Jei tai skubu – paprašykite to žmogaus penkioms minutėms atsitraukti nuo darbo ir ateiti pakalbėti su jumis.
Išlikite ramus
Jei jus suerzino kokia nors klaida, nepradėkite koneveikti kaltininko tuo metu, kai dar būsite suirzęs. Pasivaikščiokite, pailsėkite, nusiraminkite ir pradėkite kalbėtis tada, kai nusiraminsite.
Pokalbio metu, nesvarbu ką beišgirstumėte, išlikite ramus.
Jei padėtis tampa nebekontroliuojama, nutraukite susitikimą ir skirkite jam kitą laiką.
Kalbėkite aiškiai
Nekalbėkite užuominomis. Kalbėkite tiksliai; leiskite pašnekovui sužinoti, kas tiksliai yra negerai ir kokie yra jūsų pasiūlymai padėčiai pagerinti. Pasiruoškite raštelius su pažymėtomis specifinėmis detalėmis.
Visada kritikuokite ne asmenį, o jo elgesį.
Įsitikinkite, kad pašnekovas viską puikiai suprato – paprašykite jo savais žodžiais perpasakoti tai, ką sužinojo arba užduoti klausimų, kas dar neaišku, arba pateikti savo komentarus. Kai kritikuojamas asmuo dalyvaus pokalbyje, jums bus lengviau suprasti ar jie suprato, kokia yra problemos priežastis ir koks buvo susitikimo tikslas.
Pradėkite ir pabaikite
Kai kurie žmonės sako, kad kritiką reikia pradėti ir pabaigti teigiamais komentarais. Bet jei jūsų teigiami komentarai yra apie gerą darbą, tuomet kritikuojanti informacija gali likti nepastebėta tarp teigiamų pastabų.
Geriau pradėkite tokiais teigiamais komentarais, kaip: „Man rūpi jūsų sėkmė darbe ir mūsų padalinio sėkmė jums padedant. Todėl norėjau su jumis susitikti“. Pabaikite maždaug taip: „Tikiuosi, kad bendradarbiaudami pagerinsime šį, tą ir aną, ir viskas eisis geriau, nes šiandien tai aptarėme“.
Pasitarkite su personalo skyriumi
Jei nesate tikras, ar jūsų numatyta kritika yra tinkama ar teisėta, pasitarkite su personalo skyriaus vadovu. Iš esmės kritika turi būti apie darbo reikalus – pareigas ir užduotis, kurias darbuotojas galėtų atlikti geriau.
Nesikartokite
Nekalkite savo darbuotojams į galvą vis tų pačių vinių. Pasakykite tai, ką reikia ir pabaikite pokalbį. Ir priešingai – jei esate ne kritikuotojas, o kritikuojamasis ir jūsų vadovas pradeda kartotis – suprasite, kad taip gali būti dėl to, jog vadovas yra suirzęs arba dėl to, jog jis nėra įsitikinęs, kad supratote tai, ką jis norėjo pasakyti. Pabandykite jam pasakyti: „Ačiū kad atėjote, viską suprantu“.
Kai esate kritikuojamas
Jei jūsų kritikas nėra taktiškas, susitelkite į problemą. Jei susidūrėte su įpykusiu vadovu – būkite stiprus ir iškęskite visą triukšmą bei atrinkite tai, ką tuo triukšmu norima pasakyti.
Nesiginčykite su kritiku. Priimkite jums perteikiamą informaciją. Geriau pagalvokite apie tai po susitikimo. Jei manote, kad kritika buvo nesąžininga, skirkite laiko kitam pokalbiui su vadovu. Neretai kritikos sukeliamas šokas paskatina emocingą atsaką. Geriau viską apmąstyti ir paskirti antrą pokalbį.
Nepamirškite savo kritikui pasakyti, kad vertinate jo interesus. Jei neužsiimsite gynybinės pozicijos – tai bus paskata pasitikėti vienam kitu, dalintis informacija. Atviras įvertinimas padeda mums tobulėti. Gali būti, kad šiek tiek nuklydote nuo kelio, o truputėlis kritikos padės vėl judėti tinkama kryptimi.
www.delfi.lt