Ką daryti, jei suklydote?
Klysti yra žmogiška ir klaidas daro visi. Tam, kad išmoktumėte susidoroti su klaidų keliamais sunkumais ir ateityje darytumėte mažiau klaidų, kviečiame pasinaudoti keliais patarimais.
1. Pripažinkite savo klaidas
Padarę klaidų žmonės pasiskirsto į dvi grupes: tuos, kurie slepia klaidas ir tuos, kurie jas pripažįsta. Pirmieji eikvoja savo energiją klaidų slėpimui ir gyvena nuolatinėje baimėje, kuomet antrieji visas savo jėgas nukreipia į klaidų pasekmių likvidavimą jų priežasčių paiešką.
2. Ne kaltinkite, bet ieškokite sprendimų
Į kitų klaidas žmonės taipogi reaguoja dvejopai. Vieni ieško kaltininkų, kuomet kiti nuoširdžiai padeda ieškoti klaidų priežasčių ir sprendimų. Pirmosios grupės atstovai bijo pokyčių ir praranda savitvardą, kai tik kažkas įvyksta ne pagal jų planą; antrieji, įvykus nenumatytiems įvykiams imasi aktyviai spręsti susidariusią padėtį.
3. Nepraraskite blaivaus proto
Sužinoję, kad padarėte klaidą, nebandykite desperatiškai jos ištaisyti. Skirkite laiko apmąstymams ir sprendimą priimkite tik gerai viską apgalvoję.
4. Kalbėkitės apie sunkumus
Jaustis blogai, atsitikus bėdai yra normalu. Tačiau, jei tas jausmas yra slepiamas ir užsitęsia, tai jau gali pavirsti depresija, kuri neabejotinai neigiamai paveikia darbo rezultatus. Nelaikykite problemų viduje. Verčiau pasikalbėkite su žmonėmis, kuriais pasitikite, ir priimkite jų palaikymą.
5. Radę sprendimą veikite
Įsitikinę, kad viską gerai apgalvojote, imkitės veiksmų. Pradžioje veikiausiai bus baisu bandyti taisyti klaidą, tačiau pirmieji teigiami rezultatai iš karto padės pasijusti geriau.
Klaidos, kad ir kaip į jas bežiūrėtumėte, kelia nemalonius jausmus. Tiek asmeniniame gyvenime, tiek profesinėje srityje klaidų pasitaiko visiems. Linkime, kad minėti patarimai padėtų jums susidoroti su klaidų sukeliamais sunkumais.
Parengta pagal Scott Edinger straipsnį „Get Ready to Fail“.