5 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti pradedant naują darbą
Net ir pandemijos akivaizdoje darbo rinka nėra sustojusi, žmonės keičia darbus, įmonės ieško naujų darbuotojų.
Visi žino, kad pirmi įspūdžiai naujoje darbo vietoje yra svarbūs, tačiau mažiau akivaizdu, kad naujo darbo „pirmasis įspūdis“ gali užtrukti 60, 90 ar net 180 dienų.
Didelėse įmonėse adaptacijos laikotarpis gali užtrukti ilgai, kol susitiksite su visais svarbiais verslo partneriais ir klientais, su kuriais dirbsite. Kiekvienas pradinis susitikimas ar diskusija prisideda prie pirmo įspūdžio sudarymo. Mažesnėse įmonėse, kur susitikti su visais reikia mažiau laiko, nauji darbuotojai paprastai jaučiasi labiau stebimi ir vertinami. Terminas „po mikroskopu“ tampa jų mantra.
Per pirmąsias 90 dienų jūs įtvirtinate pasitikėjimą savimi.
Štai kaip sumanūs žmonės išnaudoja tą laiką:
1. Subtilus bendravimas
Nesuklydote, naujoje darbovietėje būsite vertinamas pagal tai, kaip pasirodote darbe. Jūsų darbas yra jūsų prekės ženklas, kaip ir jūsų bendras elgesys, patikimumas ar laiku užbaigti projektai. Dar svarbiau, kaip tinkamai atsiveriate savo naujiems bendradarbiams. Ar lengvai užmezgate ryšį, turite bendrų temų, o svarbiausia – ar per daug neatveriate savo asmeninio gyvenimo užkulisių?
2. Sveikos emocijos Jūs gavote darbą!
Tyrimai įrodė, kad nerimas yra užkrečiamas. Pradėti naują darbą jums įdomi ir jaudinanti patirtis, tačiau tai tik dar viena eilinė diena biure visiems kitiems. Būkite ramus ir stenkitės atitikti biuro aplinkos energiją ir tempą, net jei tai skiriasi nuo jūsų. Ir nepamirškite kvėpuoti!
3. Naudokitės 70/30 taisykle
Ar esate susipažinęs su 70/30 taisykle? Siūloma, kad 70% laiko užduotumėte klausimus ir pasiteirautumėte, kaip viskas veikia. Tada, likusius 30% laiko, pasidalintumėte informacija apie save, kad žmonės jus geriau pažintų ir suprastų, kaip mąstote. Sumanūs žmonės mokosi užduoti įdomius klausimus apie organizaciją. Tokiu būdu jūsų diskusijos bus naudingos ir jiems, ir jums.
4. Atlikite namų darbus
Iš anksto atlikdami namų darbus ir pasidomėdami įmonės veikla, panaršydami internete ar socialiniuose įmonės profiliuose, sugebėsite greičiau prisitaikyti bei įtraukti savo bendradarbius į gilesnius ir vertingesnius pokalbius.
5. Atkreipkite dėmesį į įmonės kultūrą
Kokios prielaidos ir įsitikinimai lemia žmonių elgesį ir veiksmus? Kartu jie apibrėžia organizacijos kultūrą. Rekomenduojama apie aplinką sužinoti ne per tai, ką žmonės sako, o stebint iš šalies, ką žmonės iš tikrųjų veikia. Kaip elgiamasi su klientais? Kaip įmonė įtraukia darbuotojus? Ar įmonės politika vykdoma nuosekliai, o jei ne - kodėl?
Naujo darbo pradžia yra nemenkas iššūkis. Pasistenkite rasti pusiausvyrą. Išlikite savimi, atsipalaiduokite, nepamirškite išklausyti ir užduoti puikių klausimų. Galiausiai susidarykite bendrą vaizdą apie įmonės kultūrą. Net nepastebėsite, kaip greitai tapsite savas naujoje aplinkoje.
Manote, jog esate pasiruošę naujoms galimybėms? Peržiūrėkite naujausius skelbimus.
Žiūrėti darbo pasiūlymus |