2022-07-29 11:26:48

Pagrindinė efektyvumo priežastis - aukštas emocinis intelektas

2016.06.16

Daugelis ieško darbuotojo, kuris turi ilgalaikę ir aukštą motyvaciją dirbti, puikiai bendrauja, yra kūrybiškas, pozityvus ir nuolat tobulėja. Manau, nesudėtinga pamatyti, kad šių kompetencijų nesuteikia nei geras išsilavinimas, nei didelė erudicija ar aukštas intelektas.

Daugelis žmonių elgsenos tyrėjų pripažįsta, jog tik 20% asmeninės ir darbo sėkmės priklauso nuo intelekto, o 80% sėkmės nulemia emocinė inteligencija. Tiesa, čia kalbama apie darbuotojus, kurių darbo sfera yra žmonės. Tai pardavimo vadybininkai, įvairių grandžių vadovai, verslininkai, žurnalistai, politikai ir kt.

Garsiuosius emocinio intelekto (EQ) tyrimus 2001 metais atliko Lila Spenser savo vadovaujamoje įmonėje "Siemens". Ji savo pardavėjus suskirstė į dvi grupes. Pirmieji buvo tie, kurie sugebėdavo padaryti 30 ir daugiau milijonų metinę apyvartą, antra grupė buvo sudaryta iš tų, kurie pasiekdavo 17 ir mažiau milijonų metinę apyvartą. Ją domino, kokie asmenybės vidiniai parametrai skiria šių grupių atstovus. Tyrimai atskleidė, kad pirmoji pardavėjų grupė skiriasi stipriau išlavintu emociniu intelektu (EQ), nors įprastas intelektas (IQ) buvo panašus.

Aukštas intelektas (IQ), erudicija, geras išsilavinimas ir patirtis tai tik potencija, galimybė efektyviai dirbti. Tai lyg automobilio variklis, kuris neveikia, jei negauna kuro. Kuras šiame palyginime - tai emocijos ir jų valdymo įgūdžiai. Kai emocijų daug ir jos nekontroliuojamos, veiklos "variklis" perkaista ir galiausiai sustoja. Tai streso, skubėjimo, emocinės įtampos ir nuolatinės mobilizacijos išvargintas žmogus. Kai emocinis tonusas žemas ar tiesiog negatyvus, darbuotojas tampa pasyviu. Jis panašus į automobilį su išjungtu varikliu. Kaip toks automobilis gali važiuoti? Tik tada, kai yra tempiamas kito automobilio arba savaime rieda nuo kalno! Toks žmogus dirba, tik kai jį motyvuoja vadovas arba kai jam sekasi, t. y. išeina savaime.

Emocinis intelektas nusako žmogaus sugebėjimą valdyti, analizuoti ir nukreipti reikiama vaga savo emocines reakcijas. Aukštą emocinį intelektą turintis žmogus sugeba savo ir kolegų veiklą aprūpinti pozityvia veiklos energija. Tokie žmonės yra labai aktyvūs, jie moka savyje ir kituose pažadinti ilgalaikę motyvaciją veikti, siekti savo ir komandos tikslų. Tai puikiai bendraujantys ir gerai komandoje dirbantys darbuotojai. Jie moka spręsti daugelį konfliktinių situacijų, ganėtinai lengvai įveikia nesėkmes, įvairias katastrofas. Žymiai rečiau šie žmonės patiria stresą, įtampą ir mažiau pavargsta. Aukštą emocinį intelektą turintys žmonės lengviau prisitaiko prie besikeičiančių aplinkybių, jie yra atviri permainoms, moka išreikšti savo jausmus, yra jautrūs kitam žmogui, todėl greitai tampa populiarūs savo draugų, kolegų ir klientų tarpe.

Psichologas ir New York Times žurnalistas Daniel Goleman su savo kolegomis atliko tyrimus daugiau kaip 500 organizacijų, apklausė tūkstančius žmonių. Tyrimų rezultatai atskleidė, kad aukštą emocinį intelektą turintys žmonės yra geriausi savo srityse. Tai geriausi verslininkai, politikai, vadovai, pardavėjai, pedagogai, oratoriai ir kt.

Person Premier konsultacinė grupė, Rimvydas Židžiūnas

Raktinis žodis: