Efektyvaus bendravimo paslaptis – mokėjimas išklausyti
Pokalbis dėl darbo? Susitikimas su klientu? Pokalbis su bosu? Jūsų bendravimo sėkmė labai priklauso nuo jūsų komunikacinių įgūdžių. Deja, daugelis žmonių bendravimą įsivaizduoja kaip kalbėjimą ar susirašinėjimą. Jiems komunikacija – tik žinutės kitam asmeniui perdavimas. Tai didelė klaida.
Kaip išmokti puikiai bendrauti? Išmokite išklausyti. Jei suvoksite, ką mąsto pašnekovas, galėsite suprantamiau išreikšti ir savo mintis.Tai geriausias efektyvaus bendravimo būdas. Taigi kaip tapti geru klausytoju?
Sutelkite dėmesį į pašnekovą
Tikriausiai žinote, kaip nemalonu kalbėtis su žmogumi, kuris dairosi po kambarį ar žvilgčioja į laikrodį… Žinoma, karts nuo karto reikia nukreipti žvilgsnį nuo pašnekovo – nemandagu spoksoti be pertraukos. Taigi sutelkite savo dėmesį į pašnekovą. Pasimokykite palaikyti akių kontaktą bendraudami su draugais ar kolegomis. Greitai jausitės jaukiai bet kokioje situacijoje.
Nustokite galvojęs apie save
Kažkas yra pasakęs: “Joks žmogus nesiklausytų jūsų šnekų, jei nežinotų, kad turės į tai atsakyti.” Skamba žiaurokai, tačiau yra tiesos. Kartais dar nebaigus kitam žmogui šnekėti, mes imame sukti galvas, ką atsakyti. Galbūt šnekatės su svarbiu klientu ir nekantraujate pareikšti savo nuomonę. Bet būkite atsargus. Nesistenkite nustebinti savo erudicija, nekreipdamas dėmesio į tai, ko tiksliai esate klausiamas. Nebijokite tylos. Kai žmogus baigia šnekėti, keletą sekundžių pamąstykite ir tada atsakykite.
Atkreipkite dėmesį į balsą
Įsiklausykite į pašnekovo balso toną. Ar žodžiai ir tonas dera? Tai tas pats, kaip demaskuoti netikrą šypseną. Kai žmogus nuoširdžiai šypsosi, jo veidas nušvinta, atgyja akys. Kai žmogus apsimeta, jis tik patempia į viršų lūpų kampučius. Kai kitą kartą būsite susitikime, atkreipkite dėmesį ir į žodžius, ir į toną. Yra skirtumas tarp frazių “Gerai, aš tuo pasirūpinsiu” ir “Gerai, aš tuo pasirūpinsiu!“.
Vienas filosofas teigė, kad mes turime dvi ausis ir tik vieną burną, todėl galime klausytis dvigubai daugiau nei šnekėti. Tai geras patarimas tiems, kas nori pagerinti komunikacinius įgūdžius.
Būti geru klausytoju – ne tas pats, kaip būti šalia, kol kažkas kalba. Būti geru klausytoju – tai teisingai iššifruoti siunčiamą žinutę.
career-intelligence.com, DELFI.lt